Dag 20 Vendays Montalivet

1 juli 2015 - Vendays-Montalivet, Frankrijk

Na een goede nachtrust in hotel Sympatic zijn we tegen 11.00 uur vertrokken richting de veerboot van Royan. We moesten de oversteek maken naar Pointe de Grave. We fietsten naar de veerboot langs het zonnige strand. Het zag er prachtig uit. Ik kreeg het vakantiegevoel in me en merkte dat ik daar vrolijk van werd.

Royan is een mooi plaatsje met een prachtig strand en een leuke boulevard. We kwamen bij de veerboot aan en kochten kaartjes voor de oversteek. 3,20 euro per persoon en 1,80 euro voor de fiets. We moesten nog een half uurtje wachten omdat de veerboot om 12.30 uur zou vertrekken. Toen we met onze fietsen op de boot waren  hebben we de fietsen aan de railing van de boot vastgemaakt en zijn boven op het dek gaan zitten. We zaten heerlijk in het zonnetje, terwijl de boot richting Pointe de Grave voer.  De overtocht duurde ongeveer een half uurtje.

In Pointe de Grave aangekomen fietsten we de haven uit en pakten we de route op uit St. Jacobsboekje nr. 2. We fietsten 8 km door het bos, langs het strand en langs de boulevard. Een hele mooie route zonder klimmetjes. In het plaatsje Amelie hebben we gepauzeerd. Daarna ging de route weer door een bos. Onderweg kwamen we nog andere Nederlanders tegen waarmee we een praatje maakten.

We zijn 1 keer verkeerd gefietst. Gelukkig was dat achteraf gezien niet zo een ramp. Ik zag plotseling een moeder met haar 2 kinderen die ik ongeveer een uur eerder al was tegengekomen. Echter zij fietsten de tegenovergestelde richting op. Omdat we door een bos fietsten dacht ik we zijn toch geen rondjes aan het fietsen. Dus ik vroeg aan Jan gaan we wel goed, want ik ben deze mensen al eerder tegen gekomen. Jan zei dat we goed gingen, maar pakte toch zijn telefoon erbij om op google maps te bekijken waar we waren. Volgens Jan hadden we ergens een afslag gemist. Gelukkig was het nu geen groot probleem en hoefden we niet terug te fietsen. Via google maps konden we zien welke weg we moesten nemen om zo weer op de goede route te komen. We moesten namelijk naar de D 102 richting Vendays Montalivet.

Tegen 15.30 uur kwamen we in het plaatsje Montalivet aan. We zagen dat het nog 7 km fietsen was naar Vendays Montalivet en besloten in Montalivet te pauzeren. We fietsten naar het strand van Montalivet. Bij cafe bar el loco hebben we een drankje besteld. We hebben ongeveer een uur op het terras bij el loco gezeten.

We vertrokken tegen 16.30 uur richting Hotel / Motel Acacias in Vendays Montalivet. We fietsten door een park en een bos. In het bos fietsten we langs verschillende campings. Overigens de gehele route door het bos en langs het strand was op een goed fietspad. Omdat we de route door het bos niet kenden besloten we weer de autoweg D102 op te gaan. Dit omdat het hotel aan de D 102 zat. Na ongeveer 3 km fietsen kwamen we bij Hotel / Motel Acacias aan.

We parkeerden onze fietsen en Jan pakte zijn telefoon om in zijn mail het bookingsnummer op te zoeken. Er kwam een dame naar ons toe en die vroeg in het Nederlands of wij de familie De Graaf waren. We gaven aan dat we dat waren. Ze heette ons hartelijk welkom. Dat vonden we leuk. Ze is Nederlandse en runt samen met haar echtgenoot het hotel.

Hotel / Motel Acacias ligt in een groene omgeving. Je kunt er zowel een lodge als een hotel kamer huren. Het ligt net iets buiten de route, echter is het een leuk hotel om te overnachten.

Jan heeft  een biertje gedronken en ik heb een heerlijke kop koffie verkeerd gedronken. We gaan zo het dorp in om iets te eten.

Morgen gaan we richting Le Porge Ocean.

We houden contact.

Liefs,

Wendy en Jan

1. Thea:
    1 juli 2015
    Hoi Jan en Wendy dit was een leuke dag voor jullie niets fijner als vrolijk worden en een vakantie gevoel krijgen, het leest als of je er bij bent leuk hoor! Nog een fijne avond toppers en morgen weer gezond op! Groetjes T & E
  2. Tineke:
    1 juli 2015
    Fijn zo,n vakantie gevoel. Jullie doen het geweldig, lekker genieten samen
  3. Annette:
    1 juli 2015
    Fijn dat jullie genieten! Na alle ontberingen wel verdiend.
    lieve groet.
  4. Wim:
    1 juli 2015
    Helemaal ontspannen was de treinreis ook niet helemaal jammer genoeg.
    Maar groot gelijk dat jullie af en toe een stukje zo de reis afleggen. De prestatie is er niet minder om!
    Ik denk niet dat er veel van jullie blog lezertjes het je na doen.

Maar over hekken doorknippen, had Jan per ongeluk de betonschaar al in de eerste doos naar huis gestuurd?
    Jullie hadden daar de TGV al kunnen aanhouden ☺

Goed te horen dat jullie genieten.

Groet Wim