Naar Santiago de Compostela

12 juni 2015

Onze eerste dag op weg naar Santiago de Compostela is van start gegaan. Mijn lieve collega Tineke kwam tegen half 8 binnen wandelen met een grote zak croissants. Met een heerlijke kop koffie erbij hebben we genoten van ons ontbijt.

Na het ontbijt hebben Tineke en Jan  de fietstassen op de fietsen gedaan en de fietsen naar buiten gereden.

Yannick en Mariska uit bed gehaald om ons uit te zwaaien. Buurman Jan die kwam er ook bij.Tegen 09.15 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn wij vertrokken.

We zijn via Driemond langs de Kanaaldijk West gefietst richting Breukelen op weg naar Woerden,  Na ruim 2 uurtjes fietsen kwamen wij in Woerden aan. Bij station Woerden hebben wij onze koffiepauze gehouden.

Tegen 12.45 uur zijn wij vertrokken richting Lintschoten, Oudewater,Schoonhoven op weg naar Bergambacht.

Bij Oudewater ben ik van me fiets gevallen. Jan ging rechtsaf terwijl ik op de fietsroute borden zag dat we rechtdoor moesten. En,  je moet je voorstellen dat deze man ruim vooruit fietst. Dus ik begon heel hard te roepen dat we rechtdoor moesten en concentreerde me meer op hem dan op mezelf.  Totdat ik zag dat ik vanwege een oversteekplaats van mijn fiets moest afstappen. Ik fietste met mijn fietsschoenpedalen en was niet op tijd met het losklikken van mijn schoenen van de pedalen. Dus ik raakte uit balans en viel zo op de straat. Ik was de gevallen vrouw met fiets. Gelukkig kon ik opstaan en was mijn fiets op een gebogen stuur na nog heel. Ik heb een schrammetje op mijn linkerknie en was een beetje geschrokken.

Jan mag voortaan bij fietsknooppunten niet meer weg fietsen

De verdere reis verliep prettig en soepel. Nog enkele keren gestopt om wat te drinken en tegen 14.00 uur zijn we bij ons hotel de Arendshoeve in Bergambacht aangekomen.

We zitten nu op een terrasje onder de Molen, De mensen die er werken zijn van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. Jan zegt: je komt nooit los van je werk.

We gaan straks gebruik maken van de wellness in het hotel. Avondeten bij de Molen en hopen na een goede nachtrust morgen te vertrekken naar Breda.

Tot morgen

Liefs Wendy en Jan

1. Marinal Lobato:
    12 juni 2015
    Toppie dat alles goed loopt
    op wat beginners foutjes na
    Wendy ik zie al voor me hoe je viel
    Sorry maar we hebben wel ff gelachen
    kusje op je knie van mij uit zonnig Amsterdam
    je liefste zusje Marina
    we zijn trots op jullie
    stoer hoor
  2. Frank:
    12 juni 2015
    Haha. Goed beging van de reis Wendy. Dat losklikken ken ik. Is effe wennen. Morgen regen en onweer. Effe oppassen dus. Verder veel plezier. Wat is gelezen heb klinkt goed!
  3. Querida:
    12 juni 2015
    Mam u bent nog geen eens Nederland uit en ik moet me nu al zorgen maken. Voel me net een bezorgde moeder over me 2 kinderen die alleen op vakantie gaan ben super trots op jullie alles gaat met vallen en opstaan
  4. Tineke Pover:
    12 juni 2015
    O o o, jan toch, niet meer bij je vrouw wegfietsen hoor! Fijn de kop is er van af.
  5. Roxanne:
    stoer he
    vallen , gelijk opstaan en door fietsen. Jullie zijn goed voorbereid en dat is een goede zaak. Voor vanavond lekker eten en slapen. Op naar de volgende etappe. Ik zal jullie volgen. XXXXXXXX
  6. Ed:
    12 juni 2015
    Oh oh, never a dull moment! Ben blij dat jullie veilig onder de molen zitten! Het enige wat nu nog kan gebeuren is 'een klap van de molenwiek' Dág!
  7. Theo / Catrien:
    12 juni 2015
    Leuk om te lezen dat jullie met vallen en
    Opstaan al zover gekomen zijn.
    Ik stond verleden jaar met fiets bij
    Mosveld stop licht op rood wil de niet afstappen greep naar een stop licht paal net mis was er heel druk ben er daarna nooit meer geweest.vind het top wat jullie nu doen veel succes !!
  8. Cindy:
    12 juni 2015
    Oh jeej. Gelukkig liep het goed af! En als alles alleen maar goed gaat heb je ook zo'n saaie blog hihi. Heel veel succes met jullie fietstocht. Ik blijf jullie volgen. Groetjes Cindy
  9. Enne:
    12 juni 2015
    wendy...super van je. Gelukkig dat alles ok is. Zoooo, gezellig fietsen naar Spanje?
    Jullie zijn echt in goede conditie. Geniet van je reis..ik kijk uit naar t vervolg verslag..
  10. Dick en Carmen van Veen:
    12 juni 2015
    Heel veel succes met de fietstocht en niet meer vallen
    dus wees vorzichtig en leuk om jullie zo te volgen.
  11. Los M's:
    12 juni 2015
    Heel goed. Al een heel eind. Wel de regels opschrijven want anders worden die vergeten. Slaapse en tot morgen
  12. Annette:
    13 juni 2015
    Ai en geen zuster in de buurt om er een pleister op te plakken!
    Geniet van jullie reis en Jan, pas goed op je vrouw.
  13. Vera Jonker:
    13 juni 2015
    Ah gosh Wendy. Je was geen gevallen vrouw maar gewoon omgevallen omdat je gewoon beter de weg wist dat Jan. LEERMOMENT noemen we dat. NU RECHTVOORUIT EN OP TIJD AFSTAPPEN. super om dit samen te doen. Otto heeft een paar jaar geleden tot aan de Pyreneeën gefietst. Xx Vera
  14. Jenny:
    14 juni 2015
    hoi wendy en jan, zo superleuk. letten jullie goed op elkaar en heel veel plezier samen. zo spannend!! have fun
    liefs